Mažosios bendrijos apskaita

2022-08-30 | Ernesta D.

Mažosios bendrijos steigimas tampa vis populiaresniu pasirinkimu, ketinančių kurti nuosavą verslą tarpe. Ši verslo forma itin patraukli pradedantiesiems verslininkams, neturintiems patirties ir norintiems išmėginti „pats sau vadovas“ rolę. Ir tam tikrai yra kelios svarios priežastys: nereikalingas įstatinis kapitalas, laukia ribota atsakomybė, todėl nesėkmės atveju nerizikuojama asmeniniu turtu. Tačiau ko gero patraukliausias mažosios bendrijos aspektas – itin paprasta buhalterinė apskaita, kurios vedimui nėra privalomas buhalteris.

Trys baltos knygos viena ant kitos

Tačiau be jokios abejonės privalu vadovautis tam tikromis taisyklėmis. Nors ir buhalterinę apskaitą gali vesti mažosios bendrijos narys, tai gali pareikalauti šiek tiek Jūsų laiko, taip pat reikalinga susipažinti su galiojančiais teisės aktais ir nuostatais.

Mažosios bendrijos buhalterinę apskaitą gali vesti:

  • mažosios bendrijos narys;
  • buhalterinės apskaitos vedimo paslaugas teikiantis savarankiškai dirbantis asmuo;
  • buhalterinės apskaitos vedimo paslaugas teikianti įmonė;
  • pagal darbo sutartį samdomas asmuo.

Įsivertinus galimybes pasirinkite tinkamiausią Jums buhalterinės apskaitos vedimo būdą: tai darysite Jūs, kitas mažosios bendrijos narys ar samdysite buhalterinės apskaitos vedimo paslaugas teikiantį asmenį arba įmonę. Žinoma viskas labai priklauso nuo individualios situacijos, užimtumo bei finansinių galimybių, tačiau pasirinkus buhalterinę apskaitą vesti patiems reikia žinoti keletą niuansų kaip vesti MB buhalterinę apskaitą, kokius mokesčius ir kada reikia mokėti bei kokia pelno dalies paskirstymo ir išsiėmimo tvarka.

Mažoji bendrija privalo tinkamai apskaičiuoti be sumokėti šiuos mokesčius:

  1. pelno mokestį, kuris priklausomai nuo mažosios bendrijos situacijos, gali siekti 5% ar 15% mokesčių;
  2. pridėtinės vertės mokestis (tapus PVM mokėtoju) – standartinis šio mokesčio tarifas – 21 %;
  3. Sodros mokesčiai (PSD ir VSD);
  4. Gyventojų pajamų mokestis – šio mokesčio tarifas yra 15 %.

Mažoji bendrija turi paruošti ir pateikti šias ataskaitas:

  1. balanso;
  2. pelno (nuostolių).

MB nariai gali išsiimti pelno dalį avansu kartą ar keliskart į metus. Kuomet iš mažosios bendrijos pajamos yra paimamos arba gaunamos, turi būti surašomas bei pasirašomas lėšų perdavimo (paėmimo) aktas.

Mažosios bendrijos pelnas yra paskirstomas jos narių susirinkimo metu, patvirtinus metinių finansinių ataskaitų rinkinį. Pelnas MB nariams yra paskirstomas proporcingai, atsižvelgiant į įstatinio kapitalo dydį.

Jei pasirinkote vesti savo įmonės apskaitą patys, tikime, kad su tuo susitvarkysite kuo puikiausiai ir siūlome Jums išbandyti paprastą ir patogų įrankį, padėsiantį lengvai ir greitai išrašyti sąskaitas, jas saugoti vienoje vietoje ir siųsti tiesiogiai klientams. Jūsų patogumui taip pat pateikiame trumpą informaciją, leisiančią pažinti svarbiausius mažosios bendrijos buhalterinės apskaitos tvarkymo momentus.